Anlaşmalı Boşanma

Anlaşmalı boşanma evlilik birliği sağ olan eşlerin boşanmak istemesi ve her hususta anlaşmasıdır.

Anlaşmalı Boşanma Şartları Nelerdir?

Eşlerin anlaşmalı boşanma gerçekleştirebilmesi için evlenmelerini takiben en az 1 yıl geçmesi gerekir. Kanun koyucu bu hususta aile birliğinin ehemmiyeti açısından zaman sınırı koymuştur. Evlenmelerinden itibaren 1 yıl geçmiş olan eşlerin anlaşmalı boşanma davası ile boşanabilmeleri için diğer bir koşul her hususta mutabık kalmalarıdır. Bir başka deyişle mal paylaşımı, velayet, nafaka gibi konularda fikir birliğine varmış olmaları gerekir. Bu koşullar gerçekleşmişse üzerinde mutabık kalınan koşulların da açıkça yer aldığı bir anlaşmalı boşanma protokolü hazırlanır ve daha sonra mahkemenin vereceği günde boşanma gerçekleşmiş olur.

Anlaşmalı Boşanma Dava Süreci

Şartları gerçekleşmiş olan anlaşmalı boşanma dilekçesi yetkili mahkemeye verilir. Genellikle mahkemenin iş yoğunluğuna göre birkaç ay içinde tarafların hazır bulunduğu tek celsede boşanma gerçekleşir. Boşanma kararının kesinleşmesini takiben tarafların nüfus kütüklerine bilgiler işletilir.

Anlaşmalı Boşanma Davası Nerede Açılır?

Anlaşmalı boşanma davasında görevli mahkeme Aile Mahkemesi‘dir. Aile Mahkemesinin bulunmadığı yerlerde Asliye Hukuk Mahkemesi de görevli mahkemedir. Yetkili mahkeme ise eşlerin son altı aydır birlikte oturdukları yer veya eşlerden birinin yerleşim yeri mahkemesi yetkilidir.

Uzman bir boşanma avukatı ile işlemlerinizi yürütmeniz boşanma süreci için önem arz edecektir.
Evlilik oranı önceki yıllara göre yaklaşık %5 oranında azalmasına karşılık boşanma oranı çoğalan Konya’da açılmış bir boşanma davanız varsa veya boşanma avukatına ihtiyacınız varsa yasal danışmanlık için randevu alınız.